خمر کهن

۱۳۸٧/٩/٢۸
گزارش جلسه پنجاه و هشتم

 

 گزارش جلسه پنجاه و هشتم

 
 

<!--[if !vml]-->مثنوی خوانی و شرح صدای پای آب سهراب سپهری<!--[endif]-->

 

با کلیک بروی لینک زیر و یا دانلود فایل صوتی، گزارش مورد نظر را می توانید بشنوید:

 

.: گزارش جلسه 58 گروه خمر کهن :.

 

عکسهای این جلسه:

.: عکس 1 :.          .: عکس 2 :.          .: عکس 3 :.

 

دوستان حاضر در جلسه برای دریافت عکس دست‌جمعی بمن ایمیل دهند.

پانویس.

 

 


۱۳۸٧/٩/٢٦
برنامه پنجاه و هشتم گروه خمر کهن

 

 

  ۱- مثنوی‌خوانی: دفتر اول ابیات 1951 به بعد توسط پانویس

  2- بخش دوم ادامه تفسیر شعر صدای پای آب سهراب سپهری، توسط مصطفی علیزاده

  3- بحث آزاد

  زمان: پنجشنبه 28 آذر ماه، ساعت  14 الی 16

 مکان: تهران، میدان درکه

  توجه: محل قرار تغییر کرده و قرار است این برنامه در یکی از کافه های میدان درکه برگزار شود

  + دوستان جهت هماهنگی چند ساعت قبل از جلسه تماس بگیرند: 09124109042

   + برای آشنایی با گروه خمر کهن و چگونگی عضویت، اینجـــا کلیک کنید.

 


۱۳۸٧/٩/٢٤
جمع آوری کتب روانشناسی-عرفانی توسط دولت!
مبارزه با ای‌کیو‌سان *
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که با کارشناسان وزارتخانه تحت مدیریتش، با کتاب‌های «شبه‌عرفانی» برخورد کرده و جلوی انتشار آنها را گرفته‌اند. او که در جلسه‌ای به مناسبت هفته بسیج در جمع بسیجیان وزارت ارشاد سخن می‌گفت، در تعریضی درباره کتاب‌های تبلیغ‌کننده شریعت‌هایی که راه به جهنم دارند، گفته است: «جلوی این دکان‌های مضحکی که در برابر اندیشه واقعی زده شده‌اند، گرفته شده است.»
دو سالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای مبارزه با تبلیغ کتاب‌هایی که «شبه‌عرفانی» می‌نامد، دست به کار شده و با جلوگیری یا محدود کردن چاپ چنین آثاری، سعی می‌کند مخاطبان را بیشتر به سوی عرفان اسلامی هدایت کند. بسیاری از افرادی که همسو با وزارت ارشاد، سعی در مبارزه با مکاتب غیر اسلامی عرفانی دارند، تلاش کرده‌اند ابتدا عرفان‌های وارداتی را دسته‌بندی کنند و سپس با تحلیل‌هایی که بیشتر این فرقه‌ها را به سودجویی‌های غربیان و استعمارگران متصل می‌کند، به مخاطبان خود بگویند در دام چنین عرفان‌زدگی‌هایی نیفتند. گاهی تحلیل‌های آنها تا جایی پیش می‌رود که حتی ژانر سینما ماورا و فیلم‌هایی مثل «ماتریکس» را در دسته همین شبه‌عرفان‌ها رده‌بندی می‌کنند. آنها عرفان‌های «ساختگی» را اغلب به هفت دسته هندی، آمریکایی، مسیحی، یهودی، چینی، فراروان‌شناسی و سینمای ماوراء (دینی) تقسیم و همه را مردود اعلام می‌کنند. شمارگان چنین کتاب‌هایی در ایران به تدریج بالا رفته و اتفاقا مخاطبان زیادی هم پیدا کرده است. حتی با راهنمایی همین کتاب‌ها، جلسه‌های کاربرد چنین عرفان‌ها و اندیشه‌هایی هم در تهران و شهرهای دیگر برپا شده است. به گفته منابعی که منتقدان این مکاتب عرفانی معرفی کرده‌اند و اعتبار آنها به دلیل ذکر نکردن چگونگی آمارگیری مشخص نیست، در تهران «هفته‌ای 600 محفل با حضور 200 تا 300 جوان با میانگین سنی 17 سال» برای ترویج عرفان‌های وارداتی شکل می‌گیرد. «چاپ 5000 عنوان کتاب به زبان فارسی با تیراژ 10 هزار نسخه با دست‌کم 14 بار تجدید چاپ» و راه‌اندازی «5هزار سایت اینترنتی فارسی‌زبان با صوت و تصویر» نیز از جمله فعالیت‌هایی است که برای تبلیغ چنین اموری برشمرده شده است. حتی منتقدان سرسخت اندیشه‌های عرفانی، ساخت کارتون‌های «پینوکیو»، «ای‌کیوسان»، «آلیس در سرزمین عجایب» و«دوقلوهای افسانه‌ای» را نیز در راستای ترویج اندیشه‌های منحرف عرفانی می‌دانند.
خبرگزاری فارس گزارش کرده که محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد، در جلسه بسیجیان وزارتخانه‌اش گفته است: «با هشیاری کارشناسان وزارت ارشاد جلوی انتشار سلسله کتاب‌هایی که در زمینه مسائل شبه‌عرفانی و شبه انقلابی نوشته شده‌ بودند، گرفته شده است. جلوی این دکان‌های مضحکی که در برابر اندیشه واقعی زده شده‌اند، گرفته شده است. همین دکان‌ها گاهی در حوزه هنر وارد شده و در سینما، تئاتر، موسیقی و مطبوعات ترویج می‌شود اما با توجهی که صورت گرفته و اشرافی که بر این مسئله هست مهار شده است. این مسائل خزعبلاتی است که از دکه‌های شبه‌عرفانی، دکان‌های غرب و مادی امروزی صادر شده‌اند. از طرح این مسائل جذب مردم به شبه شریعت در برابر شریعت است که راه به جهنم دارد.»
صفارهرندی در نمایشگاه کتاب سال گذشته هم به انتشار کتاب‌های شبه‌عرفانی اعتراض کرده و گفته بود: «کتاب‌هایی از جنس عرفان‌های وارداتی عقبه‌ای دارند و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عالی‌ترین جریان که حوزه فرهنگ را کنترل می‌کند با آنها مخالف است. این کتاب‌ها در زمان حضور ما در وزارت ارشاد مجوز نشر نگرفتند و ما نباید پاسخگوی چرایی چاپ این کتاب‌ها باشیم اما می‌توانیم در نمایشگاه از عرضه آنها جلوگیری کنیم. چون شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقداست این عرفان وارداتی افکار جامعه ایرانی را مورد هدف قرار داده است.»

* منبع: روزنامه کارگزاران


۱۳۸٧/٩/۱٥
گزارش جلسه پنجاه و هفتم

 

گزارش جلسه پنجاه و هفتم  

 

                  بحث آزاد این جلسه به بررسی فیلم راز اختصاص داشت

 

     با کلیک بروی لینک زیر و یا دانلود فایل صوتی، گزارش مورد نظر را می توانید بشنوید:

 

.: گزارش جلسه 57 گروه خمر کهن :.

 

 


۱۳۸٧/٩/۱٠
جلسه پنجاه و هفتم

برنامه پنجاه و هفتم گروه خمر کهن

 قبل از هر چیز با خبر شدیم آقای مصطفی علیزاده به سلامتی متاهل متعهد شده اند و با این که ما خمر کهنی ها رو دعوت نکردند با این حال  به شاه داماد تبریک گفته و امید است که مثل بقیه متاهلین عزیز از دست رفته نگردد . 

**خبر فوری: خبر جدید این که سخنگوی داش مصطفی صاحب کرامات آنچنانی طی نطق تلفنی اعلام کردند حضرت مصطفی علیزاده شیرینی اساسی قرار شد بدهند***

   جلسه پنجاه و هفتم گروه خمر کهن برگزار می‌گردد:

 برنامه:

  ۱- مثنوی‌خوانی: دفتر اول از ابیات ١٨٧٨ به بعد، توسط پانویس

   2- بخش دوم ادامه تفسیر شعر صدای پای آب سهراب سپهری، توسط مصطفی علیزاده

  3- بحث آزاد، بحث در خصوص فیلم راز

  زمان: پنجشنبه ١۴ آذر ماه، ساعت  15 الی 17

 مکان: تهران، میدان درکه

  **توجه: محل قرار تغییر کرده و قرار است این برنامه در یکی از کافه های میدان درکه برگزار شود

  + دوستان جهت هماهنگی چند ساعت قبل از جلسه تماس بگیرند: ۰۹۳۲۹۳۰۲۵۱۹

   + برای آشنایی با گروه خمر کهن و چگونگی عضویت، اینجـــا کلیک کنید.


۱۳۸٧/٩/٩
غزلی از مولانا

ای دل چه اندیشیده ای در عذر آن تقصیرها
زآن سوی او چندان وفا ، زین سوی تو چندین جفا
 
زآن سوی او چندان کرم ، زین سو خلاف و بیش و کم
زآن سوی او چندان نعم ، زین سوی تو چندین خطا
 
زین سوی تو چندین حسد ، چندین خیال و ظن بد
زآن سوی اوچندان کشش ، چندان چشش ، چندان عطا
 
چندین چشش از بهر چه ؟ تا جان تلخت خوش شود
چندین کشش از بهر چه ؟ تا دررسی در اولیاء
 
این سو کشان سوی خوشان وآن سو کشان با ناخوشان
یا بگذرد یا بشکند ، کشتی در این گردابها
 
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان
کز گنبد هفت آسمان ، در گوش توآید صدا
 
بانگ شعیب و ناله اش وآن اشک همچون ژاله اش
چون شد ز حد ، از آسمان آمد سحرگاهش ندا :
 
« گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت
فردوس خواهی دادمت ، خامش! رها کن این دعا »
 
گفتا:« نه این خواهم نه آن ، دیدار حق خواهم عیان
گر هفت بحر آتش شود ، من درروم بهر لقا »
 
چون هرکسی در خورد خود یاری گزیدازنیک و بد       
ما را دریغ آید که خود فانی کنیم از بهر « لا »
 


[ پست الكترونيك ]